Friday, August 6

KARNIVAL PEKAN BUDAYA KEMAMAN 2010

Pekan Budaya Peringkat Daerah Kemaman Tahun 2010 yang diadakan pada 21 Julai hingga 7 Ogos 2010 bertempat di Padang Astaka , Kemaman. Sebanyak 43 gerai daripada agensi kerajaan dan swasta yang telah mengambil bahagian di dalam karnival ini.Majlis perasmian karnival Pekan budaya telah disempurnakan oleh Y.B. Dato’ Haji Mohamed bin Awang Tera, Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Luar Bandar, Usahawan Dan Koperasi Negeri , pada 21 Julai 2010 jam 9.00 malam bertempat di Padang Astaka, Kemaman.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Luar Bandar, Usahawan dan Koperasi negeri, Datuk Mohamed Awang Tera dalam ucapan perasmiannya berkata, Pekan Budaya Kemaman adalah platform terbaik bagi pengusaha IKS memasarkan produk mereka selain mencari peluang rakan niaga baru. Selain itu, pengusaha IKS boleh menonjolkan kelebihan produk mereka untuk menarik perhatian pengunjung sekali gus menjana ekonomi baru bagi pengusaha IKS di daerah Kemaman ini.

Menurutnya lagi, Pekan Budaya bukan sekadar menonjolkan seni dan budaya negeri berikutan penganjurannya memberi manfaat kepada pelbagai pihak.

“Saya difahamkan lebih 40 gerai dan tapak pameran membuka perniagaan ma-sing-masing. Ini memberi ruang kepada peniaga IKS mencari ruang baru di pasaran terbuka,” katanya.

Pada majlis berkenaan, Mohamed turut menyampaikan cenderahati kepada semua pihak yang menjayakan Pekan Budaya Kemaman, melawat lebih 40 tapak gerai dan pameran serta beramah mesra dengan pengunjung yang hadir.

Perasmian karnival pada malam itu turut diserikan dengan pelbagai acara persembahan kebudayaan. Kelab Belia ASWARI turut terlibat dengan persembahan tarian Asmaradana yang mengasyikkan para pengunjung pada malam itu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails